Må jeg ha appen for at Smart113-appen eller Smart Decision Support skal kunne hjelpe meg?

Alle nødmeldesentraler som bruker Smart Decision Support, mottakssystemet for informasjon sendt ifra Smart113-appen, kan også sende ut en SMS som gjør innringer istand til å publisere sin nøyaktige GPS-posisjon til de.

Fordelen med å forhåndsinnstallere appen er:

1. Appen sender automatisk din GPS-posisjon til nødmeldesentralen i det øyeblikket du ringer et nødnummer (android) eller trykker på en av nødmeldeknappene i appen (IOS/Android).

2. Appen viser deg posisjonen din konstand slik at du også kan LESE opp dine koordinater hvis nødmeldesentralen ikke har Smart Decision Support installert hos seg.

3. Appen "husker" på riktig nødnummer for deg. Du klikker bare på ikon for ambulanse, brann eller politi.

4. Appen gjør deg istand til å sende en SMS med posisjonen din til de som er i kontaktlisten din, eller alle som kan motta en sms eller epost. Dette kan gjøre det lettere for andre å finne deg uansett årsak.

Tips: "Her er jeg" kan være kjekk å bruke for tenåringer og barn. Det er lett for de å fortelle hvor de er uten at de føler seg overvåket av tjenester som "Fin my iPhone", GPS-trackere i sekken, gps-armbånd eller annet som er blitt tatt i bruk i det siste.

Feedback and Knowledge Base